مقالات مرتبط

تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان
اخبار و مطالب مهاجرت

4 تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان

نظام آموزشی آلمان به شکلی طراحی گردیده که فقط 5 سال ابتدای آن مشترک است و در ادامه با توجه به علاقه‌مندی‌ها و استعدادیابی انجام شده دانش آموزان را در مدارس مختفی جهت ادامه تحصیل هدایت می‌کنند.

ادامه
آزمون های زبان آلمانی
اخبار و مطالب مهاجرت

آزمون های زبان آلمانی

قبل از هر چیزی این را بدانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری (آنلاین) می‌توانید زبان آلمانی را یاد بگیرید. در حال حاضر سفارت آلمان مدارک زبان موسسات زیر را به عنوان گواهی دانش زبانی می‌پذیرد:

ادامه
آوسبیلدونگ و تمکن مالی
مهاجرت

آوسبیلدونگ و تمکن مالی؟

یکی از سوالات متداول درباره آوسبیلدونگ ضرورت ارائه تمکن مالی است. مهاجر آراد جاوید آماده ارائه کلیه خدمات مهاجرت آلمان به کاربران عزیز است.

ادامه

گام نخست برای مهاجرت به آلمان

بعد از انتخاب آلمان به عنوان مقصد مهاجرتی، اولین سوالی که مطرح می‌شود این است از کجا شروع کنیم و گام نخست برای ورود به آلمان چیست؟ اولین و مهمترین پیش شرط برای مهاجرت به آلمان تسلط به زبان آلمانی است. با دانش زبانی در سطح ب۲ (B2) اولین پیش‌شرط مسیر ورود به آلمان برای افراد هموار می‌شود. مهمتر اینکه پس از رسیدن به آلمان کمک شایانی در بالا بردن کیفیت زندگی در این کشور دارد.

یادگیری زبان آلمانی می‌تواند چالش‌برانگیز و همزمان مفید باشد. برخلاف زبان‌های دیگر اروپایی، زبان آلمانی دارای قواعد و نظام خاص خود است که نیاز به تمرین و تکرار دارد. اما با تلاش و پشتکار، می‌توانید به راحتی این زبان را یاد بگیرید.

امروزه بر کسی پوشیده نیست که نقش ارتباطات و تعاملات اجتماعی سهم بسیار بالایی در افزایش سطح کیفی زندگی افراد دارد و زبان مهمترین ابزار برای رسیدن به این هدف است.

برای دانشجویان و متقاضیان شرکت در دروه‌های آوسبیلدونگ داشتن مدرک ب۲ (B2) آلمانی الزامیست. اما برای متقاضیان از طریق ویزای کاری الزامی به ارائه مدرک نیست.
بدیهی است هنگام مصاحبه با کارفرما، باید دانش زبان خوبی فرد داشته باشید تا بتوانید اعتماد کارفرما جهت عقد قرارداد را جلب کنید. بنابراین برای تمامی انواع اقامت‌های طولانی مدت در آلمان مدرک زبان و دانش زبانی نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

انواع آزمون‌های زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی را چه به صورت حضوری یا غیرحضوری (آنلاین) می‌توان فرا گرفت و در نهایت برای گرفتن مدرک زبان آماده شد. در حال حاضر سفارت آلمان مدارک زبان موسسات زیر را به عنوان گواهی دانش زبانی می‌پذیرد:

سایر روش‌های یادگیری زبان آلمانی

همچنین، استفاده از برنامه‌های کامپیوتری و تلفن همراه نیز می‌تواند به شما در یادگیری زبان آلمانی کمک کند. برخی از این برنامه‌ها شامل تمرینات گرامر، لغات و مکالمه هستند که به شما در تقویت مهارت‌های زبان آلمانی کمک می‌کند.

علاوه بر این، تلاش در فعالیت‌های عملی نظیر دیدن فیلم‌ها و سریال‌های آلمانی، گوش دادن به پادکست‌های آلمانی و حضور در جلسات گفتگو با سایر افراد زبان آلمان را تقویت خواهد کرد.

در مطالب بعدی (اینجا کلیک کنید) درباره هر کدام از این آزمون‌ها و تفاوت بین آن‌ها اطلاعات مفیدی به شما همراهان آراد مهاجر ارائه خواهیم نمود.