مقالات مرتبط

تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان
اخبار و مطالب مهاجرت

4 تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان

نظام آموزشی آلمان به شکلی طراحی گردیده که فقط 5 سال ابتدای آن مشترک است و در ادامه با توجه به علاقه‌مندی‌ها و استعدادیابی انجام شده دانش آموزان را در مدارس مختفی جهت ادامه تحصیل هدایت می‌کنند.

ادامه
آزمون های زبان آلمانی
اخبار و مطالب مهاجرت

آزمون های زبان آلمانی

قبل از هر چیزی این را بدانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری (آنلاین) می‌توانید زبان آلمانی را یاد بگیرید. در حال حاضر سفارت آلمان مدارک زبان موسسات زیر را به عنوان گواهی دانش زبانی می‌پذیرد:

ادامه
آوسبیلدونگ و تمکن مالی
مهاجرت

آوسبیلدونگ و تمکن مالی؟

یکی از سوالات متداول درباره آوسبیلدونگ ضرورت ارائه تمکن مالی است. مهاجر آراد جاوید آماده ارائه کلیه خدمات مهاجرت آلمان به کاربران عزیز است.

ادامه

چه رشته هایی در آلمان بازار کار بهتری دارند؟

از آنجا که آلمان کشوری صنعتی است طبیعتا فرصت کار برای رشته‌های فنی و مهندسی همواره فراهم است. در این مقاله قصد داریم برخی حوزه‌های کاری و رشته هایی را که به دلیل نیاز بالا به نیروی کار متخصص در آلمان بازار کار بهتری دارند به شما ارائه کنیم.

رشته‌های پزشکی، مهندسی، آی‌تی، مهارت محور در صدر رشته‌های با بازار کار بهتر در آلمان قرار دارند.

علوم پزشکی: شامل پزشکان، پرستاران و سایر حرفه‌های پزشکی از جمله تکنسین‌‌های اتاق عمل و هوشبریبا توجه به سطح بالای خدمات بهداشت و درمان در آلمان و نظام سلامت قوی، فرصت‌های شغلی مناسب برای افراد علاقمند به این حوزه فراهم است.

رشته‌های مهندسی: شامل حوزه‌های مختلف از جمله مکانیک، برق، الکترونیک، صنایع و ساختمان. با توجه به صنعت قوی آلمان و نقش تکنولوژی در اقتصاد کشور، مهندسین در این حوزه‌ها همواره در تقاضا هستند.

کلیه زیرشاخه‌های آی‌تی (فناوری اطلاعات): مانند برنامه‌نویسی، طراحی سایت، زیرساخت و شبکه و … فضای بسیار ایده‌آلی وجود دارد.

ضمن آنکه در قوانین جدید برای این رشته‌های نیاز به ارائه مدرک دانشگاهی نیز نیست و تنها با سابقه کار امکان دریافت ویزای کاری فراهم است.

همچنین رشته‌های مهارت محور: مانند برق‌کشی ساختمان، لوله‌کشی، نجاری و تعمیرات آسانسور و تاسیسات نیز با داشتن سابقه کار مناسب و سطح زبان مطلوب امکان کاریابی دارند.

برای بررسی دقیق شرایط خود کافیست با کارشناسان پشتیبانی مهاجر آراد جاوید در ارتباط باشید تا بصورت رایگان مشاوره مرتبط با رشته هایی که در آلمان بازار کار بهتری دارند و مناسب موقعیت شماست، دریافت نمایید و از راهنمایی لازم برخوردار شوید.