مقالات مرتبط

آزمون های زبان آلمانی
اخبار و مطالب مهاجرت

آزمون های زبان آلمانی

قبل از هر چیزی این را بدانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری (آنلاین) می‌توانید زبان آلمانی را یاد بگیرید. در حال حاضر سفارت آلمان مدارک زبان موسسات زیر را به عنوان گواهی دانش زبانی می‌پذیرد:

ادامه
آوسبیلدونگ و تمکن مالی
مهاجرت

آوسبیلدونگ و تمکن مالی؟

یکی از سوالات متداول درباره آوسبیلدونگ ضرورت ارائه تمکن مالی است. مهاجر آراد جاوید آماده ارائه کلیه خدمات مهاجرت آلمان به کاربران عزیز است.

ادامه

4 تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان

در این مطلب قصد داریم در مورد تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان توضیح بدهیم. سپس آن را با سیستم تحصیلی در ایران مقایسه کنیم.

نظام آموزشی آلمان به شکلی طراحی گردیده که فقط 5 سال ابتدای آن مشترک است. در سیستم آموزشی آلمان با توجه به علاقه‌مندی‌ها و استعدادیابی انجام می‌شود و دانش‌آموزان را در مدارس مختلفی جهت ادامه تحصیل هدایت می‌کنند.

(Abitur) افرادی که قرار است در آینده تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی داشته باشند، در آلمان باید 13 سال راه گذرانده تا مدرک دیپلم دریافت کنند.

از آنجا که نظام آموزشی ایران 12 ساله است، فردی که بلافاصله بعد از اخذ دیپلم ایران قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارند حتما باید دوره کالج را ابتدا گذرانده و سپس وارد دانشگاه شوند. اما افرادی که در ایران مدرک لیسانس یا ارشد دارند مستقیم می‌توانند وارد دانشگاه شوند و نیازی به گذراندن کالج ندارند.

همین‌طور افرادی که هنوز مدرک لیسانس نگرفته اند اما حداقل 40 واحد در دانشگاه گذرانده باشند نیز الزامی به شرکت در کالج ندارند.

تفاوت های بین کالج و دانشگاه در آلمان

تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان

– ساختار و مدت زمان تحصیل: در کالج دوره‌های تحصیلی کوتاه‌تر و معمولاً حدود 2 تا 3 سال است. این دوره‌ها معمولاً شامل برنامه‌های حرفه‌ای و عملی هستند. ولی در دانشگاه، دوره‌های تحصیلی بلندتر و معمولاً حدود 3 تا 4 سال (برای لیسانس) یا بیشتر (برای فوق لیسانس و دکترا) است.

– نوع درس‌ها: در کالج، تأکید بر آموزش عملی و حرفه‌ای است. به این معنی که دانشجویان به صورت عمده درس‌های عملی را پاس می‌کنند و به صورت عمده فعالیت‌های عملی روزانه خود را انجام میدهند. در دانشگاه‌ها، تأکید بر آموزش تئوریک و تحقیقاتی است. دانشجویان درس‌های تئوری را مطالعه می‌کنند و به پژوهش و تحقیقات علمی مشغول می‌شوند.

– رتبه‌بندی: در آلمان، دانشگاه‌ها معمولاً برترین مراکز آموزش عالی هستند و دارای رتبه بالاتر هستند. کالج‌ها نیز در رده‌بندی عموماً پایین‌تر قرار می‌گیرند.

– شهرت و شبکه ارتباطات: دانشگاه های بزرگ و شناخته شده در آلمان، شبکه گسترده ای از اساتید و پژوهشگران بین المللی دارند. این به دانشجویان فرصت مطالعات عالی با استفاده از منابع و فضای مناسب را می‌دهد. کالج‌ها نسبت به دانشگاه‌های بزرگ، شبکه کمتر و شبکه‌ی ارتباطات بین المللی کمتری دارند.

توصیه و پیشنهاد  مهاجر آراد جاوید این است که برای آشنایی با نظام آموزشی آلمان و همین‌طور تکمیل دانش زبانی خود در این محیط‌ها ابتدا در کالج شرکت کنند و بعد با آمادگی کامل وارد دانشگاه شوند.