مقالات مرتبط

تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان
اخبار و مطالب مهاجرت

4 تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان

نظام آموزشی آلمان به شکلی طراحی گردیده که فقط 5 سال ابتدای آن مشترک است و در ادامه با توجه به علاقه‌مندی‌ها و استعدادیابی انجام شده دانش آموزان را در مدارس مختفی جهت ادامه تحصیل هدایت می‌کنند.

ادامه
آزمون های زبان آلمانی
اخبار و مطالب مهاجرت

آزمون های زبان آلمانی

قبل از هر چیزی این را بدانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری (آنلاین) می‌توانید زبان آلمانی را یاد بگیرید. در حال حاضر سفارت آلمان مدارک زبان موسسات زیر را به عنوان گواهی دانش زبانی می‌پذیرد:

ادامه
آوسبیلدونگ و تمکن مالی
مهاجرت

آوسبیلدونگ و تمکن مالی؟

یکی از سوالات متداول درباره آوسبیلدونگ ضرورت ارائه تمکن مالی است. مهاجر آراد جاوید آماده ارائه کلیه خدمات مهاجرت آلمان به کاربران عزیز است.

ادامه

آیا برای مهاجرت به آلمان محدودیت سنی وجود دارد؟

محدودیت سنی در مهاجرت به آلمان

محدودیت سنی در مهاجرت به آلمان وابسته به نوع و هدف مهاجرت است. در برخی موارد، محدودیت سنی وجود دارد، در حالی که در دیگر موارد، این محدودیت وجود ندارد.

در ابتدا باید به این نکته مهم اشاره کنیم که در قوانین آلمان در هیچ کجا اشاره ای صریح به محدودیت سنی خاصی که به واسطه آن مانع ورود فرد به آلمان شود وجود ندارد. اما طبیعتا برای انواع مختلف ویزا شرایط سنی شانس موفق شدن در گرفتن آن ویزا را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

محدودیت سنی در ویزای کاری

به عنوان مثال در زمینه ویزای کاری ممکن است کارفرمایی نیاز به نیرویی با تجریه کاری بالا داشته باشد و در این وضعیت فردی که طبیعتا سن بالاتر و تجربه کاری بیشتری دارد از شانس بیشتری برای استخدام برخوردار باشد.

ویزای کاری

محدودیت سنی در آوسبیلدونگ

اما در ویزای آوسبیلدونگ معمولا کارفرماها به دنبال نیروی کار جوان‌تری هستند که کار را دقیقا طبق اصول و استاندارد آن کارفرما آموزش دیده و پس از اتمام دوره نیز همان‌جا استخدام شده و مشغول کار شوند.
بطور کلی افراد زیر 25 بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی و بالای 25 سال با داشتن مدرک دانشگاهی شانس گرفتن ویزای آوسبیلدونگ را دارند.

خدمات آوسبیلدونگ

محدودیت سنی در ویزای تحصیلی

در مورد ویزای تحصیلی برای کالج معمولا تا 25 سالگی امکان بیشتری وجود دارد اما برای مقاطع بالاتر گپ تحصیلی نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کند.

سن بازنشستگی در آلمان ۶۷ سال هست، بنابراین بسته به شرایط فردی و حرفه‌ای متقاضی و نیاز کارفرما این امکان وجود دارد افراد با رنج سنی متفاوتی وارد بازار کار در آلمان شوند، البته بهتر است قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه مشاوره کامل را دریافت کنید.

ویزای تحصیلی

بنابراین، بستگي به نوع مهاجرت و هدف شما در آلمان، محدودیت سنی ممکن است وجود داشته باشد یا نباشد.

بهتر است قبل از شروع فرآیند مهاجرت برای اطلاع از بررسی شرایط سنی و فردی خود، اینکه از چه طریق شانس بالاتری برای مهاجرت به آلمان دارید بصورت رایگان از کارشناسان مجموعه مهاجر آراد جاوید مشاوره دریافت کرده و براساس آن مناسب‌ترین روش را انتخاب کنید.