مقالات مرتبط

تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان
اخبار و مطالب مهاجرت

4 تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان

نظام آموزشی آلمان به شکلی طراحی گردیده که فقط 5 سال ابتدای آن مشترک است و در ادامه با توجه به علاقه‌مندی‌ها و استعدادیابی انجام شده دانش آموزان را در مدارس مختفی جهت ادامه تحصیل هدایت می‌کنند.

ادامه
آوسبیلدونگ و تمکن مالی
مهاجرت

آوسبیلدونگ و تمکن مالی؟

یکی از سوالات متداول درباره آوسبیلدونگ ضرورت ارائه تمکن مالی است. مهاجر آراد جاوید آماده ارائه کلیه خدمات مهاجرت آلمان به کاربران عزیز است.

ادامه

آزمون های زبان آلمانی

در صورتی که می‌خواهید در دوره‌های آموزشی و آزمون های زبان آلمانی شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.

قبل از هر چیز این را بدانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری (آنلاین) می‌توانید زبان آلمانی را یاد بگیرید. یادگیری زبان آلمانی می‌تواند چالش‌برانگیز و همزمان مفید باشد. برخلاف زبان‌های دیگر اروپایی، زبان آلمانی دارای قواعد و نظام خاص خود است که نیاز به تمرین و تکرار دارد. اما با تلاش و پشتکار، می‌توانید به راحتی این زبان را یاد بگیرید.

در حال حاضر سفارت آلمان مدارک زبان موسسات زیر را به عنوان گواهی دانش زبانی می‌پذیرد:

Goethe:

انیستیتو گوته در سال 1951 در شهر مونیخ در آلمان پایه گذاری گردیده. هر ساله بیش از 246 هزار نفر در 159 شعبه این مجموعه در سراسر جهان زبان آلمانی را فرا می‌گیرند.

آزمون گوته از سطح آ۱ (A1) تا س۲ (C2) برگزار می‌شود. آزمون گوته شامل چهار بخش شنیداری، نوشتاری، خواندن و صحبت کردن است.

ساختار آزمون بصورت بخش به بخش است. به این معنی که نمره هربخش جداگانه محاسبه می‌شود و دخل و تصرفی بر روی بخش‌های دیگر ندارد.

حداقل نمره قبولی 60 از 100 است و چنانچه فرد نمره پایین‌تر از 60 کسب کند فقط همان بخش را مجددا آزمون می‌دهد.

ÖSD:

مخفف دیپلم زبان آلمانی اتریش است. بنابراین مشخص است این موسسه در اتریش پایه‌گذاری گردیده و ÖSD هر ساله بیش از 100 هزار زبان آموز زبان آلمانی را در این مجموعه در 50 کشور جهان فرا می‌گیرند.

این آزمون در ایران در موسسات متفاوتی در تهران، شیراز و اصفهان از سطح آ۱ (A1) تا س۲ (C2) برگزار می‌گردد.

در این آزمون تمامی سطوح به جز ب۲ (B2) هر بخش جداگانه برگزار و نمره‌دهی می‌شود اما سطح ب۲ (B2) در دو مدل شفاهی و کتبی برگزار می‌گردد. به این شکل که بخش‌های شنیدن، خواندن و نوشتن در مدل کتبی قرار می‌گیرد و بخش صحبت‌کردن در مدل شفاهی.

تفاوت در آن است که در بخش کتبی نمرات هر بخش بر هم تاثیرگذار هستند. یعنی اگر متقاضی فقط یک بخش از سه بخش را نمره نیاورد باید کل سه بخش را مجددا آزمون دهد.

اما در سطوح دیگر اگر فرد هر بخش را قبول نشود فقط همان بخش را مجددا آزمون می‌دهد.