مقالات مرتبط

تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان
اخبار و مطالب مهاجرت

4 تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان

نظام آموزشی آلمان به شکلی طراحی گردیده که فقط 5 سال ابتدای آن مشترک است و در ادامه با توجه به علاقه‌مندی‌ها و استعدادیابی انجام شده دانش آموزان را در مدارس مختفی جهت ادامه تحصیل هدایت می‌کنند.

ادامه
آزمون های زبان آلمانی
اخبار و مطالب مهاجرت

آزمون های زبان آلمانی

قبل از هر چیزی این را بدانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری (آنلاین) می‌توانید زبان آلمانی را یاد بگیرید. در حال حاضر سفارت آلمان مدارک زبان موسسات زیر را به عنوان گواهی دانش زبانی می‌پذیرد:

ادامه
آوسبیلدونگ و تمکن مالی
مهاجرت

آوسبیلدونگ و تمکن مالی؟

یکی از سوالات متداول درباره آوسبیلدونگ ضرورت ارائه تمکن مالی است. مهاجر آراد جاوید آماده ارائه کلیه خدمات مهاجرت آلمان به کاربران عزیز است.

ادامه

زندگی در شهرهای بزرگ یا کوچک آلمان

  • کدام یک بهتر است؟ زندگی در شهرهای بزرگ یا کوچک آلمان؟
  • شهرهای گران آلمان کدام‌ها هستند؟
  • مناسب‌ترین شهرها برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی یا کاری کدام هستند؟

این‌ها همگی سوال‌های مراجعینی است که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند. در صورتی که این سوال‌ها ذهن شما را درگیر کرده و به دنبال جواب قانع‌کننده‌ای هستید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

قبل از هر جوابی باید بدانید انتخاب اینکه در چه شهری در آلمان بخواهید زندگی کنید، مستلزم لحاظ کردن شرایط فردی و اقامتی شماست.

تفاوت های زندگی در شهرهای بزرگ یا کوچک آلمان

هزینه زندگی در شهرهای بزرگ به مراتب بیشتر از شهرهای کوچک است. برای مثال اجاره یک اتاق در پانسیون دانشجویی در شهری مثل مونیخ بسیار بیشتر از همان شکل اتاق در شهری کوچک است. معمولا زندگی در شهرهای بزرگ مشکل ترافیک و آلودگی هوا را به همراه دارد. اما این همه ماجرا نیست!

نکته مهمی که در مورد زندگی در شهرهای بزرگ در آلمان وجود دارد دسترسی آسان به امکانات و خدمات است که در این شهرها قرار داده شده‌است.

برای کسانی که به دنبال کار هستند فرصت‌های شغلی بیشتری وجود دارد. در ادامه به تفصیل در مورد مزایا و معایب زندگی در شهرهای بزرگ و کوچک می‌پردازیم.

شهرهای مناسب دانشجویان

برای دانشجویان بهتر است جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی، شهرهای کوچک‌تر را انتخاب کنند. در صورتی که شما دانشجو یکی از دانشگاه‌های شهرهای بزرگ آلمان هستید، می‌توانید اسکان خودتان را در شهرهای اطراف شهر دانشگاه‌تان انتخاب کنید.

به این نکته توجه داشته باشید در محل سکونت شما دسترسی آسان به قطار یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. چون با صرف هزینه بسیار کمتری جهت رفت و آمد، می‌توانید در موقعیت مناسبی خانه اجاره کنید.

شهرهای مناسب مهاجران کاری

برای افرادی که با ویزای کاری وارد آلمان می‌شوند و حقوق مناسبی دریافت می‌کنند بهتر است در همان شهر محل کار خود خانه اجاره کنند و وقت‌شان را صرف رفت و آمد نکنند. ضمن اینکه زندگی در شهرهای بزرگ امکانات تفریحی بیشتری را به همراه دارد و می‌توانید از این امکانات استفاده کرد.

بنابراین بسته به میزان بودجه‌ای که شما برای زندگی در آلمان در نظر گرفته‌اید، می‌توانید شهر مناسب خودتان را انتخاب کنید.

به طور میانگین با بودجه حدودا هزار یورو بهتر است شهرهای کوچک آلمان را انتخاب کنید و در صورت امکان پرداخت ارقام بیشتر طبیعتا می‌توانید شهرهای بزرگ‌تر را نیز انتخاب کنید.

شهرهای گران آلمان

شهرهای مونیخ؛ دوسلدورف؛ کلن؛ هامبورگ و فرانکفورت جزو شهرهای گران هستند و برای اقامت در این شهرها باید شما بودجه کافی را داشته باشید.

در نهایت، بهترین مکان برای زندگی در آلمان به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اگر به دنبال زندگی پر جنب و جوش و پر از امکانات و فرصت‌ها هستید، شهرهای بزرگ آلمان گزینه مناسبی برای شما هستند. اگر به دنبال زندگی آرام و مقرون به صرفه با ارتباط نزدیک‌تر با طبیعت هستید، شهرهای کوچک آلمان گزینه بهتری هستند.

به شما تاکید می‌کنیم در هنگام انتخاب شهر مقصدتان در آلمان، در مورد سبک زندگی، بودجه‌ای که دارید و هدفتان خیلی توجه کنید.

دریافت مشاوره رایگان

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زندگی در بهترین شهرهای آلمان و مناسب شرایط شما، کافیست با کارشناسان مهاجر آراد جاوید در ارتباط باشید.

جهت ارتباط با کارشناسان مهاجر آراد جاوید می‌توانید با این شماره تماس بگیرید: 09127331393 📞