مقالات مرتبط

تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان
اخبار و مطالب مهاجرت

4 تفاوت کالج و دانشگاه در آلمان

نظام آموزشی آلمان به شکلی طراحی گردیده که فقط 5 سال ابتدای آن مشترک است و در ادامه با توجه به علاقه‌مندی‌ها و استعدادیابی انجام شده دانش آموزان را در مدارس مختفی جهت ادامه تحصیل هدایت می‌کنند.

ادامه
آزمون های زبان آلمانی
اخبار و مطالب مهاجرت

آزمون های زبان آلمانی

قبل از هر چیزی این را بدانید به صورت حضوری و یا غیرحضوری (آنلاین) می‌توانید زبان آلمانی را یاد بگیرید. در حال حاضر سفارت آلمان مدارک زبان موسسات زیر را به عنوان گواهی دانش زبانی می‌پذیرد:

ادامه
آوسبیلدونگ و تمکن مالی
مهاجرت

آوسبیلدونگ و تمکن مالی؟

یکی از سوالات متداول درباره آوسبیلدونگ ضرورت ارائه تمکن مالی است. مهاجر آراد جاوید آماده ارائه کلیه خدمات مهاجرت آلمان به کاربران عزیز است.

ادامه

راحت ترین راه مهاجرت به آلمان چیست؟

یکی از اولین پرسش‌هایی که افراد در مورد مهاجرت دارند این است “آسان‌ترین و راحت ترین راه مهاجرت به کشور آلمان چیست؟

اما پاسخ به این پرسش یک جواب منحصر به فرد ندارد و متناسب با هر فرد روشی آسان‌تر و یا سخت‌تر دارد.

در ابتدا باید بدانیم روند مهاجرت نیاز به زمان دارد. پشت سر گذاشتن مراحل مختلف از جمله از آماده سازی، ترجمه و تایید مدارک و گرفتن وقت سفارت هر کدام زمان نسبتا زیادی را می‌طلبد.

بنابراین راحتی مهاجرت ارتباط مستقیمی با انتخاب مسیر و روش مناسب دارد. این امر طبیعتا برای هر فرد بر اساس شرایط شخصی و عمومی وی متفاوت است. در ادامه چند گروه مشخص را بررسی می‌کنیم تا ببینیم هر گروه به طور کلی و عمومی چه انتخاب‌هایی می‌تواند داشته باشد.

راحت ترین راه های مهاجرت به آلمان

 – افرادی که 18 ساله هستند و به تازگی مدرک دیپلم گرفنه اند: این افراد امکان اخذ پذیرش از کالج و سپس ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند و همینطور امکان گرفتن دوره کارآموزی یا آوسبیلدونگ.

مطالب مفید برای این دسته از متقاضیان:

– افرادی که به تازگی مدرک کارشناسی یا ارشد گرفته اند و سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی خویش ندارند: این گروه از متقاضیان می‌توانند در مقطع بالاتر در دانشگاه ادامه تحصیل دهند یا یک دوره کارآموزی یا آوسبیلدونگ را گذرانده و پس از آن وارد بازار کار آلمان شوند.

مطالب مفید برای این دسته از متقاضیان:

– افرادی که تحصیلات آکادمیک یا مدرک دوره های فنی و حرفه‌ای دارند و حداقل سه سال سابقه کار مرتبط به رشته تحصیلی یا مهارت کسب کرده دارند: برای این افراد امکان کاریابی وجود دراد و می‌توانند از طریق ویزای کاری وارد کشور آلمان شده و از ابتدا جذب بازار کار این کشور شوند.

مطالب مفید برای این دسته از متقاضیان:

در هر صورت برای مهاجرت به آلمان لازم است قوانین و مقررات مهاجرت به این کشور را بشناسید. همچنین با نحوه پروسه‌های مورد نیاز آشنا شوید. ضمنا تسلط به زبان آلمانی نقش مهمی در فرآیند مهاجرت خواهد داشت.

اگر سوال دیگری دارید، با کارشناسان مهاجر آراد جاویدمطرح کنید